čtvrtek 3. května 2012

Čachtický hrad


Vždycky jsem se tam chtěla podívat, ale po shlédnutí filmu Báthory před pár lety, moje zvědavost ještě zesílila. Poslední dubnovou neděli jsme konečně vyrazili, máme to jen 70 km daleko, počasí nám přálo - až moc, byli jsme tam téměř přes pravé poledne, tak jsem čekala, že z fotek toho moc nebude. Nakonec jsem měla co dělat, abych z nacvakaných asi 250 záběrů vybrala ty, které se mi líbily nejvíc... a že jich teda je hodně, i když ne všechny superkvalitní. Návštěvu Čachtického hradu doporučuju, je volně přístupný po celý rok, autem se dá vyjet skoro až nahoru pár stovek metrů od hradu (pro lenochy jako jsem já a nebo malé děti) a byla jsem překvapená - sice už to jsou jen zbytky původní stavby, ale čekala jsem, že tam bude jen pár šutrů:-)


Čachtický hrad se nachází na Slovensku kousek od stejnojmenné obce Čachtice. Nyní je hrad zříceninou. Díky umístění na 375 metrů vysokém vápencovém vrcholu je hrad nepřehlédnutelnou dominantou okolního kraje. Hrad byl postaven v první polovině 13. století. Jeho prvotním údělem bylo střežení západní hranice Uherského království. Hrad byl koncipován jako pevnost. Bydlení zde bylo docela nepohodlné. To byl také důvod, proč se čachtický hrad nikdy nestal luxusním přepychovým sídlem. Jedinou zdobenou částí hradu byla jeho kaple.
Hrad získal na slávě hlavně z důvodu zdejšího působení uherské šlechtičny Alžbětě Báthoryové, která je známá pod přezdívkou Čachtická paní. Alžběta se právě na Čachtickém hradě údajně koupala v krvi mladinkých děvčat. Na zdejším hradě také zemřela. Alžběta byla také poslední obyvatelkou hradu, která byla zároveň jeho majitelkou. 




































2 komentáře:

  1. Tož vidíš,takéj to mám asi 70km "od nosu" a eště jsem se nedonutila tam zajet podívat, ale Tvoje fotečky (mimochodem moc krásne!) mně docela inspirují,asi to budu muset v brzku zrealizovat :-)Markéta M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nazdárek cérko kudrnatá:-)
      Díky za koment a fakt si tam zajeď a Beckov vem při cestě zpátky. Stojí obojí za to!

      Vymazat